AMAFAR i AMARA celebren el Dia Mundial de la Dona Rural a Vilafamés
Vilafamés ha sigut el lloc escollit per la Federació de Dones i Famílies de l’Àmbit Rural, (AMFAR) i per l’Associació de Dones d’Àmbit Rural de Castelló, (AMARA), per a celebrar el Dia Mundial de la Dona Rural, que es commemora demà 15 d’octubre, en un acte que ha sigut inaugurat per l’alcalde de la localitat, Abel Ibáñez, i en el qual han participat més d’un centenar de dones.
La jornada ha tingut com a principal argument la ponència exposada pel secretari de la Federació Provincial d’Agricultors i Ramaders de Castelló (FEPAC-ASAJA), Domènec Nàcher, qui va tractar el tema de “La PAC en femení”. Més tard, ha pres la paraula la la presidenta de AMFAR, Ana María Diago, qui va procedir a la lectura d’un manifest amb motiu del Dia Mundial de la Dona Rural. Durant el seu discurs, Diago va recordar que AMFAR Castelló commemora el XVIII aniversari de la seua constitució, i que té “una dilatada trajectòria que posa de manifest el treball d’aquesta organització en defensa de les dones rurals de la província de Castelló”.
L’acte, que es va celebrar en el saló d’actes de la Caixa Rural de Vilafamés, va ser clausurat per la delegada del Ministeri d’Agricultura, María José Ramos. Aquesta trobada de treball forma part del Programa Integral per a la Promoció de la Dona Rural, compta amb el finançament del Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi ambient, i es desenvolupa amb l’objectiu de potenciar l’accés de les dones a les mesures de desenvolupament rural: Feader 2014 -2020.